Beynəlxalq biznes


Creative Commons License

Həsənov N.

"İqtisad Universiteti " Nəşriyyatı, Baku, 2013

  • Nəşrin Növü: Book / Textbook
  • Nəşr tarixi: 2013
  • Nəşriyyat: "İqtisad Universiteti " Nəşriyyatı
  • Çap olunduğu şəhər: Baku
  • Adres: Bəli

Qısa məlumat

Beynəlxalq biznes müasir dövürdə çox dinamikdir, investor, istehsalcı və istehlakçı, kimi müxtəlif rol oynayan milyonlarla vətəndaşın arzu və qərarlarına müvafiq olaraq, durmadan inkişaf edən azad iqtisadi bazar sistemidir. Dünya iqtisadiyyatı, ümumiyyətlə, çox qarışıq bir iqtisadiyyat kimi təsvir edilir. Bu isə o deməkdir ki, istehsal mənbələrinin böyük əksəriyyəti, hətta xüsusi əllərdə olsa belə, beynəlxalq bazarla sıx əlaqədədir. Bu isə hansı standartla ölçülürsə ölçülsün, bu müddət ərzində xüsusən inkişaf etmiş ölkələr beynəlxalq biznesdə böyük uğurlar əldə etmişlər. Dünyanın bəzi xalqları ötən onilliklərdə daha yüksək inkişaf səviyyəsinə çataraq, istehsal və xalqların həyat səviyyəsi baxımından beynəlxalq biznesdə daha cox uğurlar qazanmışlar. Beynəlxalq biznes ötən illər ərzində müxtəlif dəyişikliklərə məruz qalsa da, bəzi sahələr olduğu kimi qalmaqda davam edir. Bunlardan biri bazar iqtisadiyyatında hökumətin xüsusi rol oynamasının vacibliyi haqqında davam edən mübahisələrdir. Beynəlxalq biznesə əsaslanan iqtisadiyyat, ümumiyyətlə, xüsusi mülkiyyət və təşəbbüskarlıqla səciyyələnir ki, bunu da hökumət dəstəkləməlidir. Respublikamız müstəqillik əldə etdikdən sonra azad bazar iqtisadiyyatı inkişaf etmiş və bunun əsasında beynəlxalq biznes fəaliyyəti inkişaf etməyə başlamışdır. Nəzərə alsaq ki, bu sahədə təcrübə azdır və iqtisadiyyatın beynəlxalq bizneslə bağlı elmi tədqiqatların aparılması və xarici ölkələrin təcrübəsinin öyrənilməsinin nə qədər xüsusi aktuallıq kəsb etdiyyini anlamaq olar Son illərdə beynəlxalq biznesin aktual olmasına baxmayaraq, hələlik beynəlxalq bizneslə əlaqəsi olan elmi anlayışlar haqqında konkret bir fikir yoxdur. Beynəlxalq bizneslə əlaqəli ədəbiyyatlarda “Beynəlxalq iqtisadi münasibətlər” kimi əsas başlıqlar və ya “beynəlxalq iqtisadi siyasət” kimi anlayışlar bəzən birmənalı, bəzən də fərqli anlamlarda istifadə olunmaqdadır. Həm də beynəlxalq iqtisadi görüntü, beynəlxalq iqtisadi dəyərlər və beynəlxalq biznes kimi anlayışlar həm bir-birinin yerinə istifadə olunmaqla yanaşı, həm də bir-birilərindən fərqli mənalarda da işlədilməkdədir. Həqiqətdə isə bu anlayışlar arasında qəti fərqləndirmə aparmaq olduqca çətindir. Ancaq bunlar arasında məna yaxınlığı olsa da, bütünlükdə eyni mənalı söz olduqlarını iddia etmək olmaz. Aralarında bir neçə fərqlilik olduğu qeyd edilməlidir. İnkişaf etmiş ölkələrdə beynəlxalq biznesin başlıca strategiyası rəqabət qabiliyyətli məhsul istehsal etməklə və ya xidmət göstərməklə rəqabətdə uğur qazanmağı əhatə edir. Əgər əvvəllər beynəlxalq biznesdə inkişaf etmiş ölkələrin rəqabətdə kiçik, geridə qalan ölkələrə nəzərən daha çox mənfəət şansı olduğu düşünülürdüsə, indi daha cəld iqtisadiyyata malik ölkələrin rəqabətdə üstünlüyə malik olduğu faktı daha aydın görünməkdədir. Bir ölkənin beynəlxalq biznes strategiyası olmadığı təqdirdə, bu ölkə rəqabət şəraitindəki gözlənilməz mənfi hallara hazır olmayacaq və bu hallar qarşısında geri çəkilməyə məcbur olacaqdır. Lakin yaxşı beynəlxalq biznes strategiyasının hazırlanması uğurlu nailiyyətə zəmanət vermir. Yaxşı beynəlxalq biznes strategiyasının hazırlanması ilə yanaşı həmin strategiyanın dəqiqliklə tətbiq edilməsi lazımdır. Görünür ki, beynəlxalq biznesin nə qədər səmərəli olması ümumilikdə dünyanın siyasi xəritəsindən cox asılıdır. Artıq iki tipə bölünmüş: a) inkişaf etmiş; b) inkişaf etməkdə olan ölkələr, bu ölkələrlə hansı prinsiplərlə biznesin qurulması, investisiyaların necə səmərəli yerləşdirilməsi və bu gün beynəlxalq biznesin aktual problemlərinin nədən ibarət olmasıdır. Bu baxımdan dərslik əsasən hal hazırda beynəlxalq biznesdə gedən proseslərin müəyyən hissəsinin elmi-nəzəri izahına həsr edilmişdir.