AZƏRBAYCAN MEMARLIQ VƏ İNŞAAT UNİVERSİTET PROCEEDİNGS Azəbaycan Ali texniki məktəblərinin xəbərləri , no.05, pp.204-215, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Sistemli yanaşmadan istifadə etməklə eksperimental tədqiqatlatar aparılmışdır . Tədqiqatın nəticəsində bağlama şaftlarının sərtliyinin hesablanması təklif olunur. HM-500 mühərikinin kran valının iş prisipləri araşdırılmışdır. Yarış motosikllərinin 2 silindirli kran valının komponentləri və yığılması göstərilmişdir. Ötürücü çarxın şafta qayka ilə konsul birləşməsi və gərginlik birləşməsinin hesablama diaqrami verilmişdir. Dartma şaftanın konstruksiya diaqramı və onun uzunluğu b oyunca əyilmə momentinin paylanması müəyyən edilmişdir. Uzunluğu boyunca bir və ya daha çox bağlayıcıya malik olan, mərkəzi vida ilə bərkidilmiş və əyilmə anı ilə yüklənmiş içi boş bir mil adlandıracağıq. Gərginlik mili təkcə əyilmə anı ilə deyil, həm də fırlanma momenti ilə yüklənirsə, onun birləşmələrində son qapaqlar və ya əlcəklər verilir. Oxşar yivli birləşmələr pervane kollarının bərkidilməsi, turbomin rotorlarının bərkidilməsi , quyu generatorunun kompozit rotorunun hublarının bərkidilməsi və digər hallarda istifadə olunur. Prokat dəyirmanlarının kompozit rulonları da gərginlik rulonları kimi hazırlanır. Sürtünmə itkilərinin azaldılması yarış avtomobili mühərrikinin birləşdirici çubuğunun və krank mexanizminin dizaynı üçün çox əhəmiyyətli bir tələbdir, çünki bu itkilər krank mili sürətinin artması ilə artır. İtkiləri azaltmağın ən təsirli üsulu dirsək şaftının əsas və birləşdirici çubuq jurnallarında rulmanlar əvəzinə yuvarlanan podşipniklərdən istifadə etməkdir. Bu halda, krank mili yığılmış vəziyyətdə edilməlidir. Yarış nəticələrinin təhlili göstərdi: 1) qozun bərkidici qüvvəsinin artması ilə bərkidilən hissələrin birləşməsində əyilmə bucağı azalır; 2) bərkidilən hissələrin birləşməsinin kifayət qədər sərtliyini (yəni onun əyilmə bucağı icazə veriləndən çox olmamaq üçün) və birləşmənin açılmamasını (yəni pmih > 1-2 MPa şərtini yerinə yetirmək) təmin etmək. , boltu (1) ј(11) düsturlarından istifadə etməklə hesablama yolu ilə əldə edilən qüvvə ilə sıxmaq lazımdır və belə birləşmələrin montaj təsvirlərinin texniki tələblərində qaykanın vidalanmasının fırlanma momenti T göstərilməlidir; 3) bağlayıcı boltun materialı boltda yaranan gərginlikdən b az olmayan axma gücünə malik olmalıdır; 4) bu parametrlərin müxtəlif dəyərləri üçün (1) və (11) düsturlarından istifadə edərək bir neçə dəfə aparılan hesablamaların nəticələrini müqayisə etsək, gərginlik bağlantısının dizayn parametrlərinin dəyərlərini optimallaşdırmaq mümkündür. Açar sözlər: gərginlik, vint, əyilmə momenti, bolt, prokat, yarış avtomobili, yivli birləşmələr.